top of page

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
MOŽNOSTI DIALOGU 2024/25

Kolaborativně-dialogický přístup k práci s lidmi.
Multidisciplinární perspektiva.
Podpora změny skrze rovnocenné vztahy, autentické prožívání a ocenění.

Otevíráme 10. běh 170ti hodinového výcviku v kolaborativně-dialogické praxi s akreditací MPSV a s certifikací Mezinárodní sítě kolaborativně-dialogické praxe. Pořadatelem je Skupina Narativ pod záštitou Taos Institute a Houston Galveston Institute. Nabízíme praktické seznámení s principy dialogu, spolupráce a participace vycházející z učení Harlene Anderson, Jaakka Seikkuly, Kennetha Gergena a dalších. Výcvik je otevřen široké škále profesí a oblastí práce, je využitelný pro sociální pracovníky, psychology, učitele, terapeuty, zdravotní sestry, peer pracovníky i studenty těchto oborů - více také viz zde.​

clark-van-der-beken-CH0Rho6deI8-unsplash

ZÁŽITKOVÉ UČENÍ PRO POMÁHAJÍCÍ PRACOVNÍKY

„To, co je příliš obvyklé, nezpůsobí změnu. 

Co je příliš neobvyklé, také nezpůsobí změnu. 

Změnu způsobí jen to, co je přiměřeně neobvyklé.“

(Tom Andersen, norský lékař a rodinný terapeut)

Z ohlasů absolventů:

“MODI mě obohatilo hlavně v mém přístupu ke klientům a kolegům, i k mým vztahům v osobním životě a celkově ke světu. Vnímám se teď jako více respektující k odlišným pohledům, otevřenější ve spolu-vytváření a citlivější v používání jazyka i naslouchání.”

(Klára Sukaná, školní psycholožka)

"Poznal jsem v kurzu skvělé lidi, změnil se můj pohled na ustálené vidění světa, uvědomil jsem si, že se dá pracovat s vlastními emocemi a naučil se tolerovat vlastní nejistotu. Doporučuji!"

(Michal Kašpar, peer pracovník)

kai-dahms-97yTozZh7N8-unsplash.jpg

TÝMOVÁ SETKÁNÍ

Učení, sdílení a nácviky v malé skupině

Týmová setkání tvoří kostru celého programu. Vzdělávání probíhá v maximálně 18-členné skupině, hlavní náplní je seznamování s praktickými koncepty, vodítky a nástroji pro vedení dialogu, rozvoj získávaných znalostí a dovedností zážitkovou formou (nácviky rozhovorů, cvičení v malých skupinách, diskuse a sdílení).

6 dvoudenních setkání

Místo: Brno - Obřany, kulturně-komunitní prostor Kafara

david-clode-lmLgrnxIALI-unsplash.jpg

KOLABORATIVNÍ PROJEKTY

Aplikujte nové myšlenky přímo do vaší praxe.

Účastníci se na druhém setkání rozdělí do týmů, v nichž budou pracovat na společných projektech dle svého zájmu. Cílem je nejen vyzkoušet si aplikaci kolaborativně-dialogických myšlenek do praxe, ale také zažít si proces týmové práce a mít možnost jej reflektovat. Každý tým představí svou práci na projektu na závěrečném setkání. Jednotlivé týmy pracují na svém kolaborativním projektu během celého vzdělávacího programu MODI.

Více informací o kolaborativních projektech zde

david-clode-_6ldb5sOY7o-unsplash.jpg

WORKSHOPY

Inspirujte se zkušenými odborníky

V rámci programu zažijí účastníci 3 dvoudenní (16 hodin) workshopy odborníků z praxe. Všechny workshopy jsou veřejné, všechny cizojazyčné budou tlumočeny do češtiny. Témata workshopů:

1) Vztahová participativní praxe ve školství (15.-16.11.2024, Loek Schoenmakers, Ph.D., Nizozemí)

2) bude upřesněno

3) bude upřesněno

mae-mu-WqQwOQ9fVj4-unsplash.jpg

SUPERVIZE

Zažijte práci zkušených praktiků

Prostřednictvím supervizí si mohou účastníci jednak zblízka osahat práci zkušených praktiků a jednak se podrobněji zabývat svou vlastní praxí anebo kolaborativními projekty. 6-ti hodinové supervizní semináře se konají po lednovém, březnovém a květnovém týmovém setkání. Jsou  určeny výhradně účastníkům Možností dialogu.

Místo konání: Brno (bude upřesněno) 

TÝM FACILITÁTORŮ

ulman_premysl.jpg

PŘEMYSL ULMAN

Přemek je terapeut specializující se na práci s rodinami v těžkých situacích. Za svého několikaletého pobytu na Floridě (USA) vystudoval manželskou a rodinnou terapii a tamtéž se seznámil s narativní terapií Michaela Whitea a Davida Epstona.

veronika.jpg

VERONIKA SMAŽENKOVÁ

Veronika je učitelka prvního stupně a speciální pedagožka. Pracovala s lidmi s postižením, dětmi v lesní školce, dělá preventivní programy ve školách a terapie v centru pro rodinu. Pomáhala rozjíždět program dialogické práce s rodiči v konfliktu inspirovaný prací Justine Van Lawick.

PavelNepustil-b-w.jpg

PAVEL NEPUSTIL

Pavel je sociální pracovník a psycholog, specializuje se na problematiku drog a závislostí. Kolaborativně-dialogickou praxi studoval u dr. Harlene Anderson (Houston, USA) a prof. Jaakka Seikkuly (Helsinki, Finsko).

LEKTOŘI A SUPERVIZOŘI

Loek.png

LOEK SCHOENMAKERS (NL)

Loek si vybudoval mnoho zkušeností v různých rolích, jako je učitel školy, ředitel školy, konzultant pro školy, inovátor vzdělávání, koordinátor, lektor v mnoha vzdělávacích projektech v Nizozemsku i v zahraničí v zemích jako Belgie, Surinam, Aruba, Česká republika a Slovensko. V současné době pracuje částečně pro vlastní společnost Appreciate Change work-s a částečně na nejlepší nizozemské vysoké škole pro pedagogy v rámci tří magisterských programů, superviduje studenty v jejich závěrečném vzdělávání, vede kurzy pozitivní psychologie. Od srpna 2021 stojí Loek u zrodu nového hnutí založeného na sociálně konstrukcionistické praxi a výzkumu, je to pro něj vzrušující dobrodružství, v němž se vyvíjejí nové metody výzkumu učitelů.

novotna_katerina_edited_edited_edited.jpg

KATEŘINA ALMQVIST (ČR)

Kateřina Almqvist je psycholožka, lektorka a supervizorka. Pracuje od roku 2010 v soukromé psychologické praxi, s jednotlivci, páry a rodinami. Usadila se v Hluboké nad Vltavou po dlouhodobém působení v Brně, kde po studiích sbírala pracovní zkušenosti v neziskovém a univerzitním prostředí a spoluzakládala skupinu Narativ. Dlouhodobě se zabývá kolaborativními a dialogickými přístupy, spolupřekládala knihu Otevřený dialog a lektorovala mnoho kurzů i dlouhodobých programů v této oblasti. Má čtyři děti a hrozně ráda vaří mýdlo.

igor.jpg

IGOR NOSÁL

Ve své soukromé terapeutické praxi v Brně nabízí pomoc dětem, dospívajícím i dospělým. Zaměřuje se na vztahy v rodině, mezi rodiči a dětmi, mezi partnery. Poskytuje také individuální terapeutickou podporu klientům hledajícím řešení různých problémů osobních nebo vztahových. Ve své terapeutické práci využívá a propojuje tři přístupy: dialogický/kolaborativní přístup, přístup na řešení zaměřené psychoterapie (Solution-Focused Therapy) a přístupy vycházející z rodinné terapie a dyadické vývojové psychoterapie (DDP- Dyadic Developmental Psychotherapy) zaměřené na budování citového pouta (attachement) a úzdravu vztahových traumat.

REGISTRACE, TERMÍNY A CENY

PŘIHLAŠOVÁNÍ

Registrujte se pomocí formuláře ZDE

 

Po obdržení přihlášky Vás pozveme k videokonferenčnímu rozhovoru pro vyjasnění vzájemných očekávání.

 

Po vstupním rozhovoru Vám zašleme návrh smlouvy o účasti v programu.

Uzávěrka přihlášek: 30.4.2024

PŘEDBĚŽNÉ TERMÍNY

13.-14.9.2024 (Týmové setkání 1)
18.-19.10.2024 (TS2)
15.-16.11.2024 (Workshop Loek Schoenmakers)
16.-18.1.2025 (TS3+supervize)
???? (Workshop Igor Nosál)
20.-22.3.2025 (TS4+supervize)
??????? (Workshop )
22.-24.5.2025 (TS5+supervize)
19.-21.6.2025 (TS6) 

CENA: 34.500,- KČ VČ. DPH

Cena je standardně splatná ve 3 splátkách (3x 11.500,- Kč), lze se domluvit i jinak.

 

Zahrnuje účast na všech částech programu, drobné občerstvení v průběhu setkání, vystavení certifikátu mezinárodně uznávanými institucemi Houston Galveston Institute a Taos Institute.

Nabízíme omezený počet částečných stipendií (více info v tomto dokumentu)

KONTAKTUJTE NÁS

Kontakt na organizátory: Přemysl Ulman, premysl.ulman@gmail.com +420 608 900 015

  • Facebook
paul-blenkhorn-sensoryarthouse-8BUZwtS4a
bottom of page